Etiquetas

martes, 25 de octubre de 2011

7.B) Mirar imatges



Aprendre a mirar  
PRÀCTICA 1: Descobrim les línies 
Les línies condueixen, separen, connecten, estabilitzen o desestabilitzen els elements de la 
fotografia. 
Pot servir com a exemple la imatge següent i la seva “transcripció” a línies:



PRÀCTICA 2: Identifiqueu elements i efectes
El color: Hi ha colors freds i colors càlids, n’hi ha de tranquils i n’hi ha d’excitants. Uns 
colors produeixen sensacions harmòniques i uns altres tot el contrari.  
La dimensió de l'objecte:  ve donada per la proporció de fotografia que ocupa. Per donar 
idea de les dimensions reals de les coses solen usar-se elements referencials. 
La profunditat:  hi ha diferents formes d’aconseguir la tridimensionalitat (profunditat i 
distància). 
Alguns elements que hi juguen són: 
- la perspectiva lineal: línies que convergeixen cap a un punt. 
- la disminució de l’objecte en relació amb la fotografia. 
- el grau de textura: més gran en primer pla i disminuint en allunyar-se. 
- els efectes de la il·luminació: ombres

 Mireu la imatge següent. i contesteu les qüestions plantejades.


La imatge ha estat manipulada per tal de ressaltar-hi algun dels aspectes descrits més amunt.
a) Com està tractat el color a la imatge?
  • esta tractada de forma que la rosa una fulla, y l'edifici del fons es destaquin per tenir un efecte de mes importancia.

b) Quins efectes produeixen les dues taques de color que s'han afegit a l'original en blanc i negre?


  • Una sensacio de alegria.
c) Quins elements són principals i quins són secundaris d’acord amb la seva dimensió?

  • Els elements principals son : La rosa ,les herbes i l'arbre.
  • Els elements secundaris son: Els edificis i els arbres.
d)És una imatge plana o, pel contrari, aconsegueix un efecte de profunditat? Quins elements
proporcionen aquesta visió?

  • Es una imatge amb un efecte de profunditat i els colors vius que destaquen (vermell, verd i groc) fan el efecte de profunditat.
Feu ara un petit experiment: fem de fotògrafs



Agafeu un objecte que tingueu a l’abast i que tingui un volum ben definit: una capsa, un teclat 

d’ordinador...

Col·loqueu l’objecte en un espai que pugui servir de decorat i feu les següents fotografies: 
1.- Feu una primera fotografia d’aquest petit conjunt des d’un punt de vista normal, és a dir, des 
d’on us trobeu, sense cap intencionalitat. 


2.- Ara torneu a fer la foto seguint aquestes indicacions: 
- Apropeu-vos a l’objecte fins que ocupi la totalitat de l’enquadrament; si és 
gran, en podeu deixar fora una part. 


- Ajupiu-vos fins a la mateixa horitzontal de l’objecte o fins un angle 
lleugerament picat. 

- Desplaceu-vos cap a un costat de forma que una part de l’objecte quedi molt a 
prop i la resta es vegi en perspectiva. 


- Mireu si convé col·locar al voltant seu algun element que en potenciï la imatge 
o que hi aporti algun valor afegit. 

Comproveu les diferències entre la primera fotografia i aquesta segona, valoreu els resultats i els 
elements que ho han propiciat.

  • Doncs que en la primera s'apresia el fons i alguns objectes al voltant , tambe en la segona imatge es veo millor l'objecte amb mes claretat y m'agrada mes.
PRÀCTICA 3- La composició i l’enquadrament (teoria)
  • EXERCICIS: Enregistreu una imatge per a cada tipus de pla
a) Feu un pla general de la sala on us trobeu. 
GPG - Gran Pla General
Gran escenari
b) Amb el zoom i/o apropant la camera, aneu reduint el pla. 
PG - Pla General
Escenari ampli

PC - Pla de Conjunt
Grup de persones
c) Durant l’experiència heu de fer tres fotografies on s’identifiquin plans diferents. 
d) Per a cada foto assenyaleu el que es veu i el que s’ha perdut. 
Heu de tenir en compte que s’ha d’anar corregint l’enquadrament a mesura que es tanca el 
pla; heu d’anar picant (enfocar cap a baix) la camera a mesura que tanqueu el pla per tal 
d’eliminar la part superior de la imatge, perquè, en la majoria de casos, no aporta cap 
informació i dóna un quadre poc estètic i descompensat.

  • A la primera fotografia es veu tota la clase 
  • A la segona fotografia ya es pert algun alumnes 
  • A l'ultima fotografia ya es consentra en tansols un grup de gent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario